torsdag den 3. december 2009

en verden af overflod

jeg sad nede i kvickly igår og spiste mig lidt frokost inden jeg skulle møde på arbejde. Ligepludseligt fløj der en lille fugl ned ved siden af mit bord, og satte sig, den var på ingen måde bange af sig, og kom helt tæt på. Vi sad længe og kiggede på hinanden, mens jeg tænkte på hvor meget overflod denne lille piphans leved i. Den havde bygget sig et lille hjem, lige op over kicklybageren, der er sku da smart. Vi mennesker render rundt 0g higer efter overflod hele tiden, uden at vide helt presis hvor vi skal lede. Den her lille fugl havde da bare regnet den ud. Den havde da virkelig regnet den ud! Hvorfor bo ude i den kolde skov, hvor der ikk er andet end klamme orme og tørre grankogler, når man kan bosætte sig i kvicklybageren og leve fedt af rester og lækre brødkrummer som gamle damer smider fra sig på vej hjem:)

Jeg kunne virkelig godt lide den her fugls mentalitet, og følte at jeg kunne lære meget af dens syn på livet. Jeg har prøvet efterfølgende at, rent metaforisk, bosætte mig lige ovenover kvicklybageren. Jeg gider da ikke at bruge mit liv på at nøjes med noget som helst, hvis jeg kan slippe for det!

Så tak til den lille fugl, der blev sendt til mig med et meget stort budskab!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar