søndag den 27. december 2009

hvor sidder kærligheden?

hvad er dog dette..en kilden i min mave..en varme der strømmer fra mit hjerte..en ro i mine tanker..en ubegrænset accept..en følelse af at være helt okay præcis som jeg er..og at andre er helt okay præcis som de er..en musik i mit sind..en duft af blomster i mine næsebor..en overbevisning så stærk at intet kan matche det..jeg tror det er kærlighed..

Er kærlighed en tanke - en idé - en følelse eller et behov
Måske er den alle fire ting, og mere endnu.
Måske er den så udefinerbar, at det, at prøve at definere den i sig selv er spild af tid.
Eller måske er det ikke..for jo mere vi prøver at definere kærlighed, jo mere tænker vi på kærlighed, og jo mere vi tænker på kærlighed, jo mere føler vi kærlighed, og jo mere vi føler kærlighed, jo mere lever vi kærlighed. Så måske er det slet ikke så tosset igen..

Der er mange typer af kærlighed, der er den type du har til dine børn og den type du har til din mand, og de er jo på ingen måde den samme, men jeg vil vædde med at de er lige stærke. Ligesom kærligheden til dine søskende og forældre, din bedste ven, der kender alle de historier ingen andre kender. Alt sammen er det kærlighed, og alt sammen er det ubegrænset, men det er ikke det samme. Er det nødvendigt at forklare kærlighed? Er det smukke ved kærlighed ikke at det ikke kan forklares, at det er noget der er så helligt, at uanset hvor meget du har læst eller hørt om det, har du ingen anelse om hvad det er, før du har følt det, før du har elsket.

"Hellere have elsket og mistet, end aldrig at have elsket"

Jeg kender mange der har elsket og mistet..jeg har selv elsket og mistet..
Den kærlighed jeg har til dem jeg har mistet er stadig tilstede i min sjæl, den bliver ikke mindre med tiden, den svinder bare i baggrunden og må vige pladsen for nye følelser, men den forsvinder aldrig, og jeg ved at der ikke skal særlig meget til at aktivere den, en duft, en sang, en vending i sproget, et minde..puf..så dukker den op igen..lige så stærk som den altid har været.

For mig er kærlighed ikke noget der kan, eller skal defineres..jeg elsker at tale om det, skrive om det, se det på film, høre musik om det og ikke mindst føle det, men hvordan jeg elsker - det er overhovedet ikke nødvendigt at definere, det er jo det der gør kærligheden så magisk:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar