onsdag den 9. december 2009

Hellere hel end god

Jeg arbejder med et ordsprog der lyder:

Hellere hel end god

Jeg har altid ment at det er et vidunderligt ordsprog og jeg kaster det selv i flæng, både på mit arbejde og i mit privatliv. Men pludselig gik det op for mig at jeg ikke bruger det i forhold til mig selv.
Jeg går tit og slå mig selv oven i hovedet omkring hvorfor jeg ikke gør flere "rigtige" ting. Det er som om at så snart jeg kommer i en situation der involvere flere mennesker end ego, så knævrer min "lille" indre papegøje løs, og det er godt nok ikke særlig opløftende eller inspirerende ting den siger til mig.
Jeg er opvokset med en dejlig mor, der har lært mig at omfavne alle sider af livet, også dem der ikke umiddelbart er sukkersøde, men jeg er samtidig vokset op i en verden, der har fokus på alle de "pæne" ting, og bruger aaaalt for meget energi på at gemme alle de "slemme" ting væk..det er som badebolde under vandet..alle der har prøvet at holde dem under vand, til en legetime i svømmehallen, ved, som undertegnet, at det kan man, godt nok ikke gøre særlig længe..lortet popper op igen;)

"sid nu pænt Therese"
"tal pænt Therese"
"hav lidt medfølelse for dine klassekammerater Therese"
"sørg for at have en uddannelse at falde tilbage på Therese"
"husk at lave dine lektier Therese"
"du må ikke drikke og ryge Therese"
"du må ikke være din kæreste utro Therese"
"hele verden handler ikke om dig Therese"

FUCK JER!

Jeg er træt af at gå på listefødder , fordi folk muligvis kan få lidt ondt et sted hvor solen ikke skinner, hvis jeg kommer til at sige noget, der ikke behager selskabet.

Derfor har jeg taget en beslutning om at jeg vil omfavne alle de "grimme" sider af mig selv. Jeg vil gør det for min egen skyld, men også fordi jeg håber på at det vil inspirere andre til at gøre det samme. Time to get honest!

Jeg er en løgner
Jeg er en tyv
Jeg er en svindler
Jeg er en drama dronning
Jeg er en egotripper
Jeg er en skøge
Jeg er en kælling
Jeg er en bitch
Jeg er en taber
Jeg er en fiasko
Jeg er en dovenlas
Jeg er sur
Jeg er desperat
Jeg er skrøblig
Jeg er svag
Jeg er bange
Jeg er deprimerende
Jeg er ikke til at stole på
Jeg er vanvittig
Jeg er skør
Jeg er utro
Jeg er iloyal
Jeg er ugidelig
Jeg er utilgivende
Jeg er usoigneret

Og jeg er meget meget mere!
Og jeg er stolt af det!

Jeg er stolt fordi jeg ved at alle disse ting er med til at gøre mig til mig, og fordi jeg ved at de kun er en lille brøkdel af hvem jeg er og hvad jeg står for, men jeg nægter at skjule dem længere, de har været gemt væk alt for længe, så nu er det tid til at de ser dagens lys.

It´s time to get real - and the time is now!

Jeg smider alle de gamle regler og overbevisninger, om hvordan man skal og bør være, ud!
De gør ikke noget godt for mig, de beriger ikke til mit liv, og de skaber ikke overskud for mig, derfor ser jeg ingen grund til at beholde dem. Noget der, til gengæld, skaber overskud for mig, er ærlighed. Det er at være i integritet med den jeg er, og den jeg er, indholder også alle de overnævnte ting.

Så her...verden..her er jeg..med alle de "dårlige" egenskaber..
Alt det vi ikke må være

Det her er mine badebolde, og nu flyder de frit på vandoverfladen, prøv det..det er befriende!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar