onsdag den 25. november 2009

en historie om at lappe - (og complete)

Min seng er en sådan en smart én der kan sættes i stikontakten, og i løbet af 5 min er den gået fra helt flad til ca. en halv meter høj og tilforladelig komfertabel at lægge på, jeg er dybt imponeret. Nå men det der sker er, at therese(det mig), vågner op en nat ved ca. halv tre tiden(og får dem der ikke ved det, er jeg ikke just en solstråle på den pågældende tidspunkt), jeg vågner fordi jeg faktisk er gået fra at lægge på x antal liter luft inde i denne madras, til at lægge på en tyndt lag plastic PÅ GULVET! Hvad er der galt i denne sætning mine kære læsere..det er den del med gulvet der er forkert, til de langsomme;) Jeg vælter ud af sengen.eller nååå nej..jeg rejser mig op fra gulvet..for at prøve og finde ud af hvad der dog har taget pusten fra min seng, og motiveret den til pludselig at skifte form.

På trods af den forholdsvise lave hjerneakivitet på det pågældende tidspunkt, tænker jeg mig frem til at der må være en læk et eller andet sted, så jeg puster den op igen og går på jagt omkring den for at finde stedet hvor det hele er starten.

ppppsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss siger det lige ind i mit øre, da jeg kommer til fodenden af sengen(hvis en luftmadras har en fodende) og rigtig nok, der var et lille hul. Her vil jeg gerne indføre et lidt større perspektiv til denne lille historie, fordi er det ikke utroligt´, hvor stor en forskel, så lille en ting kan gøre..sengen er meget stor og hullet var super duper lille, og allligevel var det skyld i at jeg lå PÅ GULVET..jaaa tænk lige lidt over den, så fortæller jeg videre om mit nattelige eventyr imens!

Jeg kom frem til den konklusion, at jeg måtte lappe det her hul med noget..(og ja, det regnede jeg ud helt selv!). Nu er det ikke sådan at jeg til daglig beskæftigere mig med noget, der involverer at jeg hyppigt skal lappe ting, og af selv samme grund, havde jeg ikke lappegej læggende i mit, ellers så praktiske hjem. Men noget måtte der gøres, for sove det skulle frøken adrian, så hun fandt nogen til-og-fra-jule-klistermærker og en neglelak frem fra gemmerne, og gik igang.
Nu vil jeg igen tilføj en anden dimension til denne lille fortælling, hvad sker der når man prøver at lappe noget med noget der ikke er beregnet til at lappe det med? hmm? fungere det at benytte andre ting end dem der skal benyttes?

Det gjorde det hvertfald ikke her..det skal jeg lige love for. Det hjalp lidt, men vågnede stadig en gang i timen, og skulle fylde den her lortemadras(som den var blevet degraderet til i løbet af natten), med ny luft. Dagen efter tænkte jeg, jeg må have fat i noget cykellappegrej, det må være det der skal bruges her, men fik therese købt det..nej nej..hun blev ved med at nøjes med sin halvfærdige, halvdårlige lapning, der ikke var holdbar. Ugen gik langsomt derud af, og så begyndte hun da bare at sove ude, istedet for at få fat i noget lappegrej der virker og få styr på det, men nej, det var meget nemmere at sove ude. Til slut på ugen, blev jeg alt alt for træt af det, så jeg fik fingerne i noget cykellappegrej og gik igang. Og gæt engang, det virkede sku..sidder og kigger på min luftmadras nu, der er helt fyldt med luft og det siger ikke ppppsssssssssssss nogen som helst steder fra..den er helt tæt:) Og jeg er meget tilfreds med mig selv.

For at afslutte min lille beretning om luftmadraseventyret i mit liv på et lidt højere plan, vil jeg gerne konstatere, at for mig gælder denne regl:

Det der skal bruges til at lappe det der skal lappes, kan ikke udskiftes med noget andet, da lapningen vil gå op og du vil finde ud af at det kun er ved at finde det rette lapningsmiddel at du kan sove trygt om natten, og ikke på det hårde kolde gulv!

1 kommentar:

  1. Jeg har faktisk engang da jeg var barn lappet utætte vinduer med tyggegummi. Jeg var alene hjemme og det pissede ind af vnduerne, og hvad gør en klog?

    Det holdt faktisk perfekt indtil vi fik skiftet alle vinduerne et par år senere!

    SvarSlet