søndag den 10. januar 2010

da therese gav anders ret..

jeg gik helt fredeligt her til aften og sang med på en laban-sang..(ja jeg ved det - had mig ikke) og ligepludselig ryger der en beskylding igennem luften, der kom fra min bedste ven Anders! En beskyldning der gik på at undertegnet er pladderromantisk..og hvis der er noget jeg ikke er mine damer og herre..så er det pladder romantisk! eller...

jeg har altid gjort oprør imod den der "nu strøer jeg rosenblade ud over hele gulvet i lejligheden og laver en lille fin sti ind til sengen" - romantik
virkelig..jeg kan slet ikke ha´det..jeg er aldrig selv blevet udsat for det, heldigvis, men jeg er sikker på at hvis dagen nogensinde kommer, vil min første tanke være..

"hmm..hvem skal støvsuge det der op..det bliver hvertfald ikke mig, det er helt sikkert, det kan han sku selv gøre!"

det er lidt forfærdenligt ikke..hehe

nå..men tilbage til beskyldningen.jeg blev jo ligesom nød til at tage den op til overvejelse..det gør jeg altid når mine kære drenge siger ting til mig, for de har det tit, med at se ting jeg helst selv bare kigger let og elefant hen over:)
og jo længere tid jeg tænkte over det, jo flere pladderromantiske tanker, ønsker og fantasier poppede der op for lille pessimistiske Thereses´s indre blik..

så sent som idag tænkte jeg på hvor meget jeg gerne ville ud og gå på slotssøen (og nej, jeg er ikke den nye messias, selvom man til tider kunne være tilbøjelig til at tro det, nej søen er frosset til is)..men..hvor meget jeg gerne ville gå en tur på slotssøen og høre sneen knirke under mine fødder, se slottet stå i al sin pragt, mens jeg kigger op på den stjerneklare himmel med min mister right now, der holder sine arme omkring mig og giver mig kuldegysninger, som ikke engang en ordentlig rulletur i sneen ville kunne;)

aaaaddddddddddddddd prøv at overvej hvor meget det bare drypper af lyserøde hjerter, honning og alt muligt andet vammelt..haha jeg er helt overrasket over mig selv, og nu hvor jeg har fået taget hul på denne byld af sukkersøde fantasier så kommer de bare talstærkt, og jeg bliver nød til at bøje mig og indrømme, at JA, jeg er pladderromantisk! Jeg fantaserer om at blive sunget for til en koncert og blive budt op til dans af ham alle de andre kvinder vil have..jeg hører Michael bolton mens jeg skråler med..jeg drømmer om at blive friet til på skøjtebanen i tivoli mens der bliver spillet på violiner..JA for heldved det er godt..haha jeg finder det meget befriende at sige højt, da jeg har (forsøgt) at være skabsromantiker længe;)

så anders..hvis du læser dette..og det ved jeg du gør;) så er der her de magiske ord, du yderst sjældent hører fra mig..du har ret! (auv)
det er min påstand at kvinder der siger at de ikke er romantiske lyver..de lyver gør de..måske vil de ikke stå ved det fordi deres mænd er så kedelige at de aldrig får deres fantasier opfyldt, og derfor benægter, for ikke at blive dybt skuffet på en daglig basis, eller af andre grunde..men jeg tror vist at de dage er slut for mig..jeg er pladderromantisk og glæder mig til at romantikken vil strømme ind i mit liv, nu hvor jeg har åbnet op for sluserne:) !!!

(men drenge..stadig ingen rosenblade på gulvet..kan godt være at jeg er blevet romantiker, men jeg har stadig sans for kvalitet) ;)

1 kommentar:

  1. IH! Sidder med et stort smil på - jeg må nok erkende, at jeg også må tilslutte mig flokken ;0) <3

    SvarSlet