fredag den 31. december 2010

happy newyear

så...ja, så sover hele huset, pigerne er taget hjem og her sidder jeg så, foran brændeovnen, halv kransekage, halv Therese, og mindes.
Det har jeg altid gjort, og dem der kender mig vil trække på smilebåndet når de læser dette. Jeg bliver altid meget følelsladet når det er nytår.

Meget eftertænksom og taknemmelig. 2010 har været et år med mange udfordringer, mange op- og nedture, mange sejre, og lidt flere fiaskoer end jeg vil indrømme :) 2010 var det år, hvor jeg lærte nyt om kærlighed, det år hvor jeg lærte nyt om taknemmelighed, det år hvor jeg lærte nyt om at selvom ting gør ondt, er det ikke ensbetydende med at det er galt.

Jeg sidder og kigger på de smukke blomster jeg har fået af mine dejlige veninder, tænker på hvor glad jeg er for at mine 3 bedste venner tog sig tid til at ringe fra deres nytårsfest i Oslo, for alle sammen at sige godt nytår til mig, fordi de savnede mig, at jeg lavet dejlig mad (og at der også er rester imorgen), og sidst men bestemt ikke mindst, har pustet serpentiner og sunget pivfalsk.

Jeg har tilbragt mit nytår med mennesker der er mit hjerte meget nært, og nu hvor freden har sænket sig over mig, tænker jeg på hvad det egentlig er der gør os specielle for andre mennesker. Hvad er det der gør at vi elsker lige netop dem vi gør. Ja, for vi går jo ikke rundt og elsker alle mennesker dybt og inderligt, jeg gør ikke hvertfald. Jeg kunne skrive romaner om hvorfor jeg elsker dem jeg gør, måske skulle jeg gøre det en dag.
Men hvad er det der gør mig speciel for netop de mennesker? Hvad er det der gør at de vælger mig og ikke hvilken som helst anden. Der er meget guld for mig, i at opdage, alle de egenskaber jeg har og at den jeg er, bidrager til deres liv på en måde, ingen anden har gjort før.

Jeg sidder også og tænker over, hvorfor jeg skriver, og dette er ikke svært for mig at svare på.
Jeg skriver, fordi jeg ikke kan lade være, jeg skriver fordi det er den eneste ting jeg aldrig vil kunne holde op med, jeg skriver fordi jeg har noget at tilbyde andre mennesker, noget som kun jeg kan give, fordi jeg netop er den jeg er. Fordi ingen anden har det samme at sige, som jeg.

Jeg er taknemmelig for min nytårsaften, og jeg håber at jer derude har det på samme måde, hvad end det indebærer for jer.

Jeg glæder mig til et spændende 2011, med masser af nye bekendskaber, tilgivelse, accept og kærlighed.

Må vinterstormen der raser i nat bringe jeg ro.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar